''Hatiku sanggup mati ditolak insani namun bukan Ilahi. Jiwaku sanggup kosong tanpa kasih insani namu bukan Ilahi. Marilah kita bersama-sama menggapai kasih Ilahi''.

Thursday, 20 October 2011

Untuk adik akak ..

Buatmu sayangku ..
Semoga akhlakmu sehebat namamu!
Kerana kau sayangku ..

Buat adik yang akak sayang ..
Boleh adik masuk dengan cara akak tak? Sekejab je .. Ada benda 
penting yang akak nak cakap dengan adik, boleh tak? Adik akak
kan baik .. :)

Adik,
atas nama fitrah, lelaki dan perempuan diciptakan
rasa kasih dan cinta. Dianugerahkan amanah dan tanggungjawab 
kepada semua hamba Allah. Dan adik adalah amanah akak.
Sayang, atas nama amanah .. Bicara ini dilafaz agar tak tersilap
langkah ..

Dik, hidup ini ujian. Setiap ujian itu berlainan. Macam tu juga Allah
uji adik dan akak. Lain- lain .. Berbeza sangat ... Namun, semua itu untuk satu
tujuan .. Iaitu meningkatkan keimanan kepada Dia.

Adik, akak tak hebat untuk bermadah bicara.
Akak tak pandai nak tambat hati adik akak. Tapi akak tak pernah
bosan untuk tambat hati hati adik akak .

Adik nak tahu tak? Akak teringin sangat nak tengok adik akak ni
matang. Akak nak adik akak sehebat Solahuddin Al-Ayubi. Akak
nak adik akak jadi putera agama. Hebat akhlak dan sahsiah.
Yang mampu mempengaruh bukan yang terpengaruh. Yang boleh
bawa Islam bukan bawa kemungkaran. Yang tinggi harga diri
bukan yang suka menjatuhkan maruah diri ..

Adik faham tak maksud akak?
Adik, akak yakin. Dalam hati setiap manusia, walau jahat
macam mana sekalipun orang tu, akan ada rasa nak jadi baik.
Walaupun perasaan tu sikit je. Sebab baik itu fitrah ..

Adik, maaf andai bicara akak buat adik tak selesa. Maaf
andai kata-kata akak buat adik yang akak sayang terasa.
Akak tak sempurna, sayang. Akak mahukan yang terbaik 
untuk adik akak. Akak terlalu mengharap adik akak ni
mampu jadi pemimpin berguna. Akak tahu adik mampu.
Adik akak kan kuat, power lak tu .. :)

Adik, pengaruh rakan sebaya boleh bagi impak yang besar
dalam kehidupan. Sahabat yang soleh mampu berpimpin 
tangan ke syurga. Sahabat toleh mencampak kita ke neraka.

Hmm .. Akak yakin, adik mesti tak rasa gementar bila sebut soal
neraka dan gembira bila sebut soal syurga. Secara jujur, akak pun
macam tu juga. Seakan syurga dan neraka bukan soal penting
untk dibicara. Jom sama-sama check niat dan hati. Adakah niat
kita dah tersasar? Atau hati kita yang dah mati?

Erm, sayang .. Akak taknak ape yang akak tulis ni membosankan adik.
Akak nak cuba masuk dengan cara adik, tapi akak tak mampu .
Sebab tu akak harap, adik boleh terima dengan cara akak ni.

Adik, kalau adik ada masalah .. Akak ada untuk dengar semua
masalah adik .. Kalau adik ada benda nak share dengan akak,
akak akan sentiasa cuba untuk bersama adik.

Cuma satu permintaan akak. Cari sahabat yang soleh. Sebab
akak tahu, adik akak ni soleh jugak kan? :p

Dik, akak stop kat sini dulu. Boleh? Akak taknak banyak-banyak
sangat. Takut adik tak boleh terima. Maafkan akak, ye dik?

*congrates tu Huda :)