''Hatiku sanggup mati ditolak insani namun bukan Ilahi. Jiwaku sanggup kosong tanpa kasih insani namu bukan Ilahi. Marilah kita bersama-sama menggapai kasih Ilahi''.

Tuesday 15 November 2011

ALLAH MASIH ADA

Setiap manusia diberikan ujian masing-masing .
Dan setiap ujian itu pasti ada hikmahnya .
Begitu juga dengan sakit ,
setiap kesakitan yang datang pasti ada penawarnya .

Jangan cepat merungut apabila ditimpa musibah .
Jangan cepat putus asa apabila menerima dugaan .
Jangan cepat lemah apabila dihujani musibah .
Setiap yang menghampiri semestinya ada hikmah disebaliknya .

Allah s.w.t tidak akan menguji seseorang itu ,
tanpa kemampuan mereka sendiri .
Allah tahu kita bisa hadapi , maka Allah uji .
Kita harus sambut itu semua sebagai usaha untuk menguatkan iman .

Begitu juga aku , Allah uji aku dengan kesakitan .
Walau kadang-kadang aku rasa putus asa untuk berjuang ,
namun aku tetap utuh berdiri teguh melawan sakitku .
Walau kadang-kadang aku merasa diriku lemah ,
namun aku terus tetap berusaha untuk kuat .
Kerana , kerana aku yakin dengan janji Allah .
Janji Allah tidak pernah salah . Dia sentiasa ada bersama kita .

Walau sebesar manapun dugaan buat kita .
Walau selemah manapun diri kita .
Walau apapun yang terjadi kepada kita .
Berbaliklah semula kepada Dia , Pencipta kita .

Selagi mana kita ingat Allah , selagi itu Dia akan ingat kita .
Allah pendengar yang setia , mengadulah padaNya .

~ Allah sentiasa ada bersama kita ~

No comments:

Post a Comment