''Hatiku sanggup mati ditolak insani namun bukan Ilahi. Jiwaku sanggup kosong tanpa kasih insani namu bukan Ilahi. Marilah kita bersama-sama menggapai kasih Ilahi''.

Thursday 15 December 2011

AKU RINDUKAN..

Ku biarkan pohon-pohon di Bumi ini menjadi pena, 
Dedaunan menjadi tinta, 
Dan Allah menjadi saksi ketulusan hatiku bermadah kata.. 
Aku ditakdirkan kehilangan insan tersayang, 
Dan kadang-kadang hatiku dipaut sedih apabila terkenangkannya..
Aku juga seperti insan lain yang   kadang-kadang lemah menghadapi dugaan.. 
Memang perit apabila terkenangkannya, namun aku .. 
Juga insan biasa yang tidak bisa melawan takdir..  
Sejenak aku terkenang nostalgia,  ketika bersamanya, menangis hati ini.. 
Andai aku punya waktu,  
Akan ku mohon keampunan darinya..
 Andai waktu bisa ku putar kembali,  
Akan ku semai segala rasa sayang ini padanya.. 
Namun,
Itu semua harapan, harapan yang kini hanya tinggal kenangan..
Terasa bagai sayup-sayup suaranya menasihati,  
Terdengar bisikan kata-katanya yang memberi nasihat bermakna..  
Namun itu hanya perasaanku semata-mata..  
Ya Allah ! 
Aku amat menyayangi, mengasihi dirinya..  
Salam sayang kusampaikan untuknya..  
Bicara kasih ku luahkan padanya..  
Hanya kalian satu-satunya dahulu,  Kini dan selamanyaa, tiada pengganti..  
Kiriman doa dan kalungan Al-Fatihah aku untuskan untuknya..  
Aku rindukan, rindukan belaian, rindukan  
kasih sayang dan segalanya tentang dirimu, MAK dan AYAH ..   

Adik sayang mak dan ayah ! :') Restu kalian memimpinku ke syurgaNya. InsyaAllah. Sekian. 

*Ni nukilan aku dalam majalah sekolah time aku form 3, hehe :). Walaupun tak seberapa, masuk lah jugak dalam majalah sekolah. Haha, sekolah besar mana je pun. Tapi banggalah. Kau adaaa ? :P Hehe

No comments:

Post a Comment