''Hatiku sanggup mati ditolak insani namun bukan Ilahi. Jiwaku sanggup kosong tanpa kasih insani namu bukan Ilahi. Marilah kita bersama-sama menggapai kasih Ilahi''.

Thursday 9 June 2011

KALIAN ANTARA YANG TERISTIMEWA DI HATI INI ..

Alhamdulillah, aku masih diberi peluang hidup di dunia ini lagi. hmm.. ku biarkan tangan menari bersama hati dalam mencoret ini. ya Allah, tak tahu mengapa hati inginn sekali menulis tentang mereka. Insan yang selama ini sentiasa di sisiku saat suka dan duka. InsyaAllah, aku memberi semampuku dalam coretan ini ..
 - hanan, amelina, humaira', maisarah, aina, ihsan, syafiqah, jeha, laila, farahin dan syuhada ..-


Apa yang kita alami demi teman atau sahabat kadang-kadang menyakitkan,
Tetapi itulah yang membuatkan persahabatan mempunyai nilai yang indah .
Persahabatan sering didatangi dengan pelbagai cubaan dan dugaan,
Tetapi persahabatan sejati bisa mengatasinya malah mengeratkan lagi tali persahabatan itu .

SAHABAT,
hulurkan tanganmu saat aku terjatuh,
pimpinlah tanganku bila aku tersesat,
hamparkanlah bahumu saat aku berduka,
peluklah aku bila aku berjaya ..







SAHABAT..
aku berharap kau selalu ada saat aku memerlukanmu,
tidak kira saat suka atau duka mennyinggah di hatiku,
atau saat aku hilang dahan untuk berpaut ..


SAHABAT..
inginku kau ketahui
aku amat menyayangimu ..
kalian telah menjadi tempat untukku berteduh..
dan kerna kalianlah aku bisa hidup di dunia ini ..







ku titip pesan buat kalian dan juga diriku

Temanku ,
dengarkan bicara hatiku yang ingin ku luahkan..
hatiku jadi bimbang tatkala kita semua leka akan
kehidupan dunia yang hanya sementara...
Temanku ,
tiada apa yang kita perolehi di dunia ini 
melainkan keseronokan yang hanya sementara..
tetapi masih ada yang tidak menyedarinya..
Temanku ,
kebimbanganku semakin bertambah
apabila memikirkan kita ummat akhir zaman
yang semakin lupa akan pencipta yang menciptakan kita
apakah ini semua akan terus berlaku seperti dahulu
zaman yang tiada cahaya Islam , jahiliyyah .. 


ya Allah,
Kau jauhilah kami dari segala kejahatan
syaitan yang selalu menggoda kami
Andai kami telah banyak melakukan dosa
Kau berikanlah kami peluang untuk 
kembali ke jalanMu, ya Allah ..
ya Allah,
Kau penuhkanlah hati kami yang 
kosong ini dengan ilmuMu
tautkanlah hati kami dengan
seindah agamaMu
Pupuklah semangat cinta kami terhadapMu
Didiklah lidah kami dengan bermunajat padaMu
ya Allah,
hidupkan kami dengan iman dan 
matikanlah kami dalam keredhaannya
Rahmatilah setiap apa yang kami lakukan..

Al-quran sebagai panduan petunjuk jalan..
Sunnah Rasulullah penerang pada kegelapan..
untuk kita sampai pada yang Maha Esa ..

 


aku sayang korang sume !!! :)
walau nanti kita terpaksa berpisah di dunia ini,
ku yakin syurga menanti persahabatan kita untuk bertaut kembali ..
aku pasti itu dan kalian juga harus begitu ..
andai suatu saat nanti pertemuanku lebih awal dari kalian untuk bertemu denganNya,
harus ingat aku sentiasa menyayangi kalian ..
andai suatu saat nanti kesetiaan kita diuji olehNya,
pastikan kalian terus setia dengan persahabatan ini ..

p/s : aku sayang korang sangad sangad !! :DD

No comments:

Post a Comment